یادداشت مدیر عامل صنایع شیر ایران در روز جهانی شیر 🔴افزایش سرانه مصرف شیر ،هدیه سلامتی به مردم عبدالله قدوسی-مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران

یادداشت مدیر عامل صنایع شیر ایران در روز جهانی شیر 🔴افزایش سرانه مصرف شیر ،هدیه سلامتی به مردم عبدالله قدوسی-مدیرعامل شرکت صنایع شیر ایران

🔹۱۲ خرداد ۱۳۹۹ مصادف با اول ژوئن ۲۰۲۰ و روز بین المللی شیر است. ماده کاملی که تنها ماده شناخته شده طبیعت است که می‌تواند نیازهای بدن را به طور کامل و متعادل تامین کند. این ماده با ارزش نه تنها برای کودکان ، بلکه برای همه افراد و بزرگسالان هم مفید است و در صورت کمبود مصرف این ماده در رژیم غذایی ، ممکن است مخاطرات بسیاری را در پی داشته باشد.

🔸 رشد مطلوب در دوران کودکی و نوجوانی، بهره بندی از سیستم های دفاعی مطلوب بدن و ممانعت از بروز عوارض ناشی از کمبود مواد مغذی ، با تداوم مصرف این محصول و فرآورده های آن در طول زندگی امکان پذیر است. مصرف روزانه ۳ لیوان شیر یا ترکیبی از یک تا دو لیوان شیر، یک کاسه ماست و چهل تا پنجاه گرم پنیر می‌تواند عمده احتیاجات بدن انسان را تامین کند. بحث و تحقیق در باره شیر و فواید استفاده مستمر آن و آثار کم مصرفی این غذای بهشتی سال های سال است که در مراکز علمی و تحقیقاتی در حال انجام است و هر روز نتایج جدیدی بدست می آید. روز جهانی شیر که ۲۰ سال پیش توسط سازمان جهانی خوار و بار و کشاورزی ( فائو ) سازمان ملل متحد نامگذاری شده نشان از توجه جدی جامعه جهانی به اهمیت این ماده غذایی دارد و تلاش می کند مدیران و مسئولین کشورها را به برنامه ریزی و اجرا در حوزه توسعه تولید و مصرف شیر تشویق و ترغیب کند و مردم را به ارزش این غذای الهی آگاه سازد. این امر متاسفانه در کشور ما هنوز مغفول است و قانونگذاران و مجریان برنامه مشخصی برای افزایش سرانه مصرف ندارند و مردم هم به دلیل ضعف فرهنگ سازی، جدیت کاملی برای ارتقای سلامت خویش با این ماده حیاتی ندارند.

🔹با وجود این ضعف‌ها من و همه همکارانم در شرکت صنایع شیر ایران همچون ۷ دهه گذشته در نخستین شرکت صنعت لبیات ایران، مصمم به افزایش تولید و ارتقای کیفیت و گسترش تنوع محصولات و توسعه مصرف این غذای بهشتی هستیم. بر این اساس با گرامیداشت این روز مهم، از همه مردم ایران دعوت می‌کنیم تا شیر را گرامی دارند.

🔸در خاتمه کلامی از پیامبر عظیم الشان اسلام را بدانید که فرمودند: تنها شیر است که می تواند جای آب و غذا را بگیرد.