برنامه ریزی برای ارتقاء سلامت کارکنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی

برنامه ریزی برای ارتقاء سلامت کارکنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی

🔵 طی نشستی با رئیس دانشکده‌ی تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز، برای ارتقاء سلامت کارکنان شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی و همچنین تولید محصولات سلامت محور در این مجموعه، برنامه ریزی های لازم به عمل آمد. فلاحی مدیریت شرکت شیر پاستوریزه پگاه آذربایجان شرقی در این نشست با اشاره به نقش تغذیه در افزایش سلامت مردم و جامعه گفت : این مجموعه به لحاظ مسئولیتهای اجتماعی در سالهای گذشته نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگسازی تغذیه سالم اقدام نموده و برای افزایش سلامت کارکنان نیز به عنوان با ارزش ترین دارائی های این سازمان برنامه های بسیار خوبی را در دست بررسی و اقدام داریم و امیدواریم این نشست بتواند با افزایش همکاری میان این شرکت و دانشکده تغذیه، ما را در رسیدن به اهداف تعیین شده یاری رساند .

🟡 به گزارش روابط عمومی شرکت صنایع شیر ایران، استاد رحیمی رئیس دانشکده ‌ی تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اهمیت نقش تغذیه در ارتقاء جایگاه سلامت گفت : ما امیدواریم بتوانیم با ارائه دانش روز در زمینه تغذیه همکاری میان صنعت و دانشگاه را به خوبی گسترش داده و در راستای اقتصاد دانش بنیان قدم برداریم . رئیس دانشکده ‌ی تغذیه و علوم غذایی دانشگاه علوم پزشکی تبریز همچنین گفت : بروز انواع سرطان‌ها و بیماری‌های غیرواگیری مانند دیابت، پر فشاری خون و چاقی از دغدغه‌های عمومی جامعه در حوزه سلامت است که بارها مورد هشدار پزشکان و کارشناسان مربوطه قرار گرفته است. این در حالی است که منشاء بسیاری از بیماری‌هایی که مردم کشورمان را تهدید می‌کند، رفتارهای غلط و نادرست تغذیه‌ای افراد است و بنا به اظهارات پزشکان تغذیه مناسب حتی می‌تواند تا ۶۰ درصد ابتلا به انواع بیماری را کاهش دهد و در عین حال نیز درمان بسیاری از دردها نیز در تغذیه مناسب و سالم است.

🔵 وی همچنین گفت : به نظر می‌رسد که با این وجود، تولید غذای سالم و برنامه‌ریزی برای ترویج فرهنگ مصرف مواد غذایی سالم، یکی از مهم‌ترین راه‌های دستیابی به سلامت عمومی در جامعه است که البته بخش‌های مختلفی اعم از دستگاه‌های متولی امر بهداشت و درمان، تولیدکنندگان مواد غذایی و رسانه‌ها و دستگاه‌های تبلیغاتی و به طور کلی عزم همگانی برای تحقق این مهم لازم است.